A murvás szekció után, a július 29-31-ei Székesfehérvár Rallye alkalmával ismét aszfaltra tér vissza az Országos Rallye Bajnokság mezőnye. A Dynamic Rally Team versenyzője, Lángi Attila ezért szeretne tisztességesen felkészülni, a BMW Z4-t felkészíteni a soron következő futamra, ezért beiktatott egy tesztversenyt. Nem is akármilyet!
Egy legendás versenypálya éled ugyanis újjá a 33. Mátrai Hegyiverseny keretein belül, ahová a pilóta is leadta nevezését. A Parádsasvár és a Galya-tetői elágazás közötti szakaszt évek óta nem lehetett használni versenyzésre rossz aszfaltminősége miatt. A felújítások azonban megtörténtek, az autósport szerelmesei pedig rögtön kapnak is az alkalmon, hogy újra motorbőgéstől legyen hangos a környék.
Lángi Attila: A murvás szekció után ismét visszatérünk az aszfaltra, és ott folytatjuk a versenyzést. Veszprém után azonban teljesen újjá kellett építeni a Z4-t, hiszen nagyon sok alkatrész tönkrement, a futómű konkrétan meg is semmisült. Épp ezért úgy döntöttünk, nem bízzuk a véletlenre a felkészülést, és a Székesfehérvár Rally előtt még elmegyünk egyet tesztelni. A választásom a parádsasvári, 33. Mátrai Hegyiversenyre esett, ami több év kihagyás után most tér vissza a versenynaptárba, és aminek két fordulóját is a mostani hétvégén rendezik meg.
Semmi elvárás nincs most se bennem, se a csapatban a teljesítményt illetően, így a beállításokat meghagyjuk teljesen rallysra, hogy minél több információt gyűjthessünk a kocsiról a soron következő ORB futamra. Maga a hegyiverseny műfaja még ismeretlen számomra, ezzel majd menet közben fogok megismerkedni. Gábor ez úttal nem ül majd mellettem a kocsiban, de most az egyszer nem fogom ennek hátrányát érezni – ahogy annak sem, hogy soha egy gyorsaságit sem tudok megjegyezni. Többször jártam már ugyanis Parádsasvár környékén, civilként és egy korábbi Eger Rally keretein belül is, sőt, néhány évvel ezelőtt motoroztam is ezen a szakaszon. Biztos vagyok benne, hogy végig fogok találni a pályán, ezt nem lehet elfelejteni. A közelmúltban történt útjavítások azokon a szakaszon, így az elmondások szerint egy kicsit más lesz a vonalvezetés.
Az eredmény most amúgy is teljesen mellékes, abszolút buliként fogom fel a mostani versenyt. A fiúk azt is megígértették velem, hogy a visszafordítókat csakis a klasszikus BMW-s módon veszem be. Kíváncsi vagyok, mit produkál majd a Z4 a módosításokkal. Bízom benne, hogy ha nagyon muszáj, akkor itt minden gyermekbetegsége kijön majd az újjáépített autónak, illetve hogy nagyon sok jó élménnyel és hasznos tapasztalattal fogunk gazdagodni a július 29-31-ei Székesfehérvár Rallyera.
Horváth Judit