A Livewire Team versenyzőpárosa, Varga Zoltán és Niedermüller Viktor a szomszédos Szlovákia szezonnyitó versenyén vett részt. A XV. Dobšinská Zima 2017 nevet viselő rendezvény a Mini Rally Cup első állomása is volt egyben.
Nagyon színes volt a mezőny, hiszen a nevezések közt volt amatőr rally autó és Fiesta R5 is. A kettős, mindkét értékelésben előkelő helyezést ért el. A továbbiakban az örömittas pilótával beszélgetek a történtekről.
Szia, Zoli! Folyamatosan kaptuk az információkat rólatok, de szeretném, ha röviden összefoglalnád a történteket. Milyen bánásmódot kaptatok, illetve hogyan fogadták a Magyar versenyzőket?
Sziasztok! Köszönöm kérdésed, fantasztikus fogadtatást kaptunk. A szálláshelyünk remek volt, este tíz óra körül még frissen elkészített vacsorát kaptunk, nagyon kedvesek voltak. Másnap reggel elfoglaltuk a szervizterületet, amelyet Dobsina főterén alakítottak ki. Ezt követően egy fiatal hölgy összegyűjtötte a Magyarokat. Megmutatta, hogy mit és hogyan kell kitölteni, és amikor mindenki készen volt, akkor elkísért bennünket az adminisztratív átvételre, ahol elmondta a napirendet és mindenki mehetett pályát bejárni. A pályák felírása is jó hangulatban telt. Tíz órakor versenyzői eligazításon vettünk részt, ahol ismételten volt tolmácsunk. Tizenegy órára volt kiírva a kezdés, pontosan rajtolt a mezőny, ahol kategóriák szerinti besorolásban voltunk.
Hogyan éreztétek magatokat? Milyen volt a rendezés?
A versenyt az első percétől az utolsóig élveztük, habár az időjárás nem volt kegyes hozzánk. Hó helyett sárban és vízben küzdöttünk, nagyon csúszott a pálya, de kárpótolt bennünket a sok néző. Nagyon jó volt látni a lobogó Magyar zászlót a gyorsasági szakaszokon. A Szlovák és a Magyar szurkolók egyaránt csápoltak, amikor elhaladtunk előttük. A második és harmadik szakasz között több mint 5 km-t mentünk közúton, sokan rendszám nélkül teljesítették az etap szakaszokat. Rendőrök segítették a mezőnyt. Minden gyorsasági után lehetőség volt kerékcserére, hozzáteszem nem az aszfalt rongálásának mérséklése érdekében, hanem a gumi épségének megóvásáért. A nevezési díj egy-egy adag finom ebédet is magába foglalt. A nézőket a gyorsasági szakasz előtt körülbelül 2km-re kialakított parkolóból ingyenesen busszal szállították a pályához. Tehát nem tudok mást mondani, minthogy remek verseny volt, fantasztikus versenyző és nézőbarát rendezéssel, le a kalappal.
Milyen eredménnyel koronáztátok meg a versenyt?
Kategóriánkban összesen 13 induló volt, külön értékelték a Dobsina-i, illetve a Mini Rally Cup mezőnyét. A Z6-ban a 4. helyen végeztünk, míg MRC-ben sikerült a dobogó legfelső fokára felállni.
Mit tudsz mondani az érdeklődő Magyar versenyzőtársaknak?
Rengetegen kérdezték, hogy miként és hogyan lehet indulni a Mini Rally Cup-ban Szlovákiában? Nem kell homológ cső, lejárt homológizációjú felszerelés és biztonsági dolgok, hanem a régi MARB szabályai szerint lehet indulni.
Krizsán Zoltán