A 11. Eger Rally-t hazainak tekinti a Drávucz Olivér – Apkó Andris kettős, ugyanis Olivér anno még N-es Suzukival kupát is nyert itt. Most viszont nagy előrelépést tett, mert egy R2-es Peugeot-val méretteti meg magát az egri szakaszokon.
Új korszak a ralis életedben a Peugeot-val, de mi volt előtte?
Igen tényleg új. Versenyeztem Suzuki Ignisszel, Swifttel és ugye az Opel Corsával. Aztán egy közös teszten kipróbálhattam a Bakó Rally Team egyik Citroen C2R2-jét, ahol nagyon megtetszett és tárgyaltunk a lehetőségekről. Aztán Pécsen már indultunk is, ahol eltört a féltengely, de ez egyáltalán nem szegte kedvünket. Már ott tudtuk, hogy jövőre együtt folytatjuk, csak nem Citroennel, hanem Peugeot-val, de ugyanazzal a csapattal.
Hogy éreztétek magatokat a ceredi teszten?
A teszt nagyon jól sikerült. Igazából összehasonlítási alapom a Peugeot-val kapcsolatban a Citroen C2R2 Max volt, amivel Pécsen volt lehetőségem versenyezni. A két autó sokban különbözik egymástól, de mind a kettővel nagyon jó menni. Megmondom őszintén, hogy nagyon sokat várok eredményeket tekintve, a Peugeot-tól, még így is, hogy nem vagyunk pár éve aktív résztvevői az ORB-nek. Idén jó lenne ezt bepótolni és egy kis tapasztalatot szerezni. A teszten is úgy tanulmányoztuk a kocsit, hogy szeretnénk az Eger Rally-n gyorsan menni vele.
Jól látom, hogy számotokra is nagyon fontos a jó eredmény?
Igen. Én mindig eredmény centrikusan versenyeztem, és úgy is fogok. Az autó képes arra, hogy elsők legyünk, megpróbálunk úgy menni, hogy ki bírjuk szolgálni a saját elvárásainkat. Andrissal nagyon jól kijövünk a kocsiban és azon kívül is, illetve a céljaink is közösek, mert mindketten szeretünk nyerni. Nem fogunk elkeseredni akkor sem, ha lesznek nálunk gyorsabbak, de az is pozitív lesz, mert tudni fogjuk, hogy hova lehet még fejlődni majd ezzel az autóval.
Milyen gumit fogtok választani az idei évben?
Régen én Michelin és Yokohama abroncsokkal versenyeztem. Most az egri futamon még Michelinnel fogunk indulni, mert itt még fel lehet használni a meglévő gumikat. Aztán valószínű, hogy a Pirelli mellett fogjuk letenni a voksunkat, mivel csak kettő közül lehet választani.
Neked az Eger Rally hazai pályának számít. Fejből mennének a gyorsok?
Valóban hazainak számítanak nekem az egri szakaszok. Nem lesznek ismeretlenek semmiképpen. 2008-ban N2-ben 2. helyen végeztünk és megnyertük a Suzuki kupát. 2010-ben pedig N2 3. hely és Suzuki kupa 3. hely, de akkor sok technikai hiba hátráltatott minket. A hazai ORB futamok közül itt van a legnagyobb előnyöm a pályaismereteket tekintve. A két mátrai gyorsaságit viszont egyáltalán nem ismerem, bár ahogy mondtam már mentem rajta 2008-ban és 2010-ben, de az nem tegnap volt. Amúgy szerintem pont ott fog a legtöbbet számítani, hogy ki hogy bír majd improvizálni.
Tiba Anita