Egy kis ismertető estére Fancsik Gergő “Cicás” Ladás pályafutásáról.
Gergő első Ladájába Bialkó Öcsi bácsi csinálta a motort, a váltót, a difit…
Pályafutását a lakhelyén kezdte, Debrecenben és környékén, a helyi sprint sorozatban. Kabán, Kunmadarason, a debreceni salakpályán, ahol „a Narancs” nevezetű 1700 köbcentis zsigulijával 2004-2007 között sorra nyerte a kupákat.
Rally-s pályafutása az ezüst színű „Cicás VFTS”-sel kezdte, melybe a motort Frenky (Zólyomi Ferenc) csinálta. Ez egy 1600 köbcentis motor volt. Legelső versenye ezzel a kocsival és motorral Tatabányán volt 2012-ben. Erről a versenyről azt kell tudni, hogy a legelső napon megállt az AC és kiestek, de a második napon tovább tudták folytatni a versenyt, ekkor Gergő óriási előnyt szerzett mindenkivel szemben, de sajnos nem kerülhetett értékelésre az első napon való kiállás miatt.
1 év kihagyás után 2013. decemberében állt rajthoz a Szilveszter Rally-n, ahol nagy harcot vívott Szauer Gergővel, és kategória második helyezést sikerült elérnie.
2013-as Szilveszter Rally-n.
A 2014-es Lyukóbánya-Parasznya sprinten sikerült elhoznia a kategória és Lada Kupa első-, abszolútból pedig a második helyért járó kupákat.
2014-es Lyukóbánya-Parasznya Rallysprint-en.
2014. évi Szilveszter Rally-n sajnos nem tudott célba érni, mivel a kuplungtárcsa közepe kiszakadt, de addig nagyon jó helyen szerepelt, ugyanis az 1600-as motorral verte a 2000-eseket, és az összes Lada közül az 1. helyről estek ki.
2014-es Szilveszter Rally-n.
2015-ben „a sárga” csodával indult, amely a VFTS-hez képest le lett butítva, ugyanis mindig extra Lada Kupába került a széles lengőkarok és a hidrós kézi, és a Mitsubishi híd miatt. A butítás ellenére nagyon jól szerepelt a lyukóbányai rally-n, abszolút első helyen volt mindaddig, amíg a difi miatt ki nem kellett állnia, az utolsó gyorsaságin.
2015-ös Lyukóbánya-Parasznya Rallysprint-en.
2015-ben a Pétervására versenyen sem sikerült célba érni, ugyanis egy lassítóban majdnem sikerült felborulniuk, de Gergő óriási lélekjelenlétének köszönhetően megúszták, de amikor leérkeztek elszakadt egy fékcső, és muszáj volt kiállniuk.
2015-ös Pétervására Rallysprint-en.
2015 – Cereden a vizes pályára slick gumival mentek fel, ez több beforgást is eredményezett, szalagkorlátnak csapódtak, mindezek ellenére is 4. helyen végeztek.
2015-ös Cered Rallysprint-en.
Most a 2015-ös Szilveszter Rally-n szeretnének indulni a szürke VFTS-sel, amelybe már készül a „nagy motor”, ami 2000 köbcentis lesz… Ezt a „nagy motort” is Frenky készíti, a Tőle megszokott precizitással, és szakértelemmel! 🙂 Reméljük elkészül. Ha véletlenül nem, akkor Cicás állítás szerint mennek, a jól bevált 1.6-al.
Egy MAXIMUM ATTACK felvétel, az RSV-től