Egy lelkes amatőrrel beszélgettünk, Tamás Vince “Vinyó”-val, aki a nyugati régióban szórakoztatja a közönséget szlalom, illetve amatőr versenyeken a kis piros kocka Ladájával. Jó olvasgatást!
Mit kell tudni rólad, milyen versenyeken indultál eddig és mivel?
Sziasztok! Tamás Vince vagyok, bár inkább Vinyónak ismer mindenki! Rólam igazából annyit kell tudni, mint minden rallyongóról és ladásról, ez az életem már gyerekkorom óta, tán az első szavaim közt benne volt, hogy “Apa Ladája”!
Eddig 2013 végén és 2014 elején csak kisebb rendezvényeken indultam majdnem, hogy szinte teljesen utcai Ladával, kopott gumikkal, csak a saját és a nézők szórakoztatására! 2013-ban a II. Dorog Városi szlalomversenyen indultam, co sperrel, széria 1.5 motorral, hát mit mondjak… Ahhoz képest jól szórakoztunk, utolsó helyen zártunk, de nem is az volt a lényeg! Megéreztem az ízét ennek az egésznek, és ezen felbuzdulva a hegesztettet lecseréltük sperre, kapott az autó erősebb rugót, mivel még utcán is használtam kagyló helyett csak Suzuki GTi ülések váltották fel a gyári babzsákokat. Kapott egy széria 1.6 Niva motort, eltolt vezérléssel, mehás karbival, amit Szabó Bálint állított.
2014 elején Március 15-én elindultam Kiskunlacházán FRT-n. Itt is teszt kategória, kopott gumik csak a szórakozás! Ez a verseny már más volt, sokkal nagyobb tempó, az első körben váltó is megadta magát, viszont a többi körben már élveztem nagyon a dolgot! Utána még volt egy élmény autós rendezvény amin mentem, és aztán az utolsó a I. KEMSZ Szlalom volt egy szűk parkolóban.
Mindenhol a tapasztalat gyűjtés és a szórakozás volt a cél! Ezt követően több okból kifolyólag is 3 év szünet következett, és ha minden jól megy, idén szeretnék vissza térni a versenypályákra!
Mesélj az autóról, milyen műszaki paraméterekkel rendelkezik?
Az autó az első autóm, egy 1989-es 2107-es LADA. Mint említettem, ez volt az utcai autóm, így tehát tavaly év közepétől szétszedtük teljesen. Teljesen új futóművet kapott, mindenhol megerősítve ahol kell. Új gömbfejek, szilentek, elöl Chevy Niva, hátul sima Niva rugó van, vágva. A gátlókat Csontó Ricsi készítette kőkeményre, egy 4.3-as Májki-féle 8 lamellás sperr van alatta, Higany H1 tolós váltó és minden ami kell! A motor 1600 köbcentis 06-os blokkból készült Havassy 316/304-hez besűrítve. Mahle dugattyúk, götze gyűrűk, GTi szeleprugó és egy fogasíves Vajner-féle karbi, emellett persze könnyített lendkerék, Sachs kuplung, elektromos gyújtás.
Nem egy űr technika de nekem megfelel arra a célra, amire használni szeretném! 60-as nyitott rendszer van alatta, szintén Vajner dobbal a végén. A beltérbe egyenlőre még cső nem került. 2 lejárt homológ Sparco sprint ülés, 4 pontos övvel, meg persze minden kis apróság alu taposó, átkapcsolózott műszerfal stb.
Mik a tervek az idei évre?
Hát ez még eléggé képlékeny! Szinte konyhapénzből csinálom ezt az egészet, így idénre nincsenek olyan hú de nagy tervek! Egyelőre az autó még nincs teljesen kész, így addig nem is terveztem nagyon, de FRT, szlalomok, ahol tudunk, ott megyünk, a lényeg, hogy menjünk minél többet, ahogy a lehetőségeim engedik.
Mindenhol csak a tapasztalat szerzés és a szórakozás fog motiválni, nem szeretnék harcolni a stopperrel, csak jól szeretném érezni magam.
Később tervezel feljebb lépni? Esetleg MARB?
Ez egy nagyon jó kérdés, tervek mindig vannak, de ez főként nem csak rajtam, rajtunk múlik, hisz ez azért nem kis előre lépés lenne és egyelőre még gyerekcipőben járok. Most van egy nagyon jó barátom, aki cégével felajánlotta a segítségét szponzoráció gyanánt, igaz még nem ültünk le konkrétan, de előre is köszönöm a lehetőséget! A többi meg majd a jövő zenéje, még először az idei évet kezdjük el valahogy és zárjuk le…
Szeretném megköszönni mindenkinek, aki bármilyen formában hozzájárult ahhoz, hogy az autó elkészüljön, legyen az csak szóban vagy csak szimplán mellettem állt, azoknak KÖSZÖNÖM. Külön szeretném megköszönni a hozzáállást, lelkesedést, a belefektetett munkát és időt Ádámnak, Daninak, Szakynak, Petinek és Matyinak is, nélkületek nem jönne ez létre, Köszi Fiúk!