Egy kis olvasni való – Molnár Feri tavaly MARB versenyeket járt meg, illetve előfutó indulója volt az egri szezonnyitónak, és egy Salgó Rallye2-ben is részt vett, mint MARB-os induló. Jó olvasgatást!
2016-ban nagy eséssel kezdtünk Cereden, a harmadik kanyarig jutva. Ezután a Mátrában és Kazáron abszolút elsők voltunk MARB-on, majd Salgón Rallye2 után a MARB-osok között indultunk. A harmadik gyorson kiestünk, váltóhiba miatt. Két gyors után az eredményünket beillesztve az R2 mezőnybe 3,5 másodperccel voltunk csak lemaradva Vizelli Karcsitól, ami nagy eredmény számunkra, mert az 1.6-os kocsinkban 7 éves Bajor Motor “szenved”.
Sátai MARB-on vizes pályán abszolút harmadikok lettünk, majd Márianosztrán abszolút másodikok, végig technikai problémával szenvedve, mert a 3 utolsó gyorson lelazult az egyik szelepállító csavarunk.
A kevés verseny és a gondok ellenére a MARB abszolút harmadik helyén végeztünk. Érdekes érzés volt az MNASZ díjkiosztón a nagyok közt kupát kapni.
Idén hasonló versenyeken tervezünk részt venni, kíváncsian várjuk, mit tudunk teljesíteni a folyamatosan erősödő mezőnyben.
Nem örülünk, hogy fölösleges kiadásokra kényszeríti az amatőr versenyzőket az MNASZ. Fölöslegesnek tartom 0.4 báros nyomásnál az üzemanyag rendszerben a menetes fittinges megoldás erőltetését, és a katalizátor beszerelését is. Kereskedelmi forgalomban kapható úgynevezett repülőgép benzin kiszorítása szintén érdekes, mert a repülőgépek kipöföghetik a fejünk fölött az ólomtartalmú égésterméket, de az a pár Zsiga néhány alkalommal már környezetrombolónak minősül…
Szomorú vagyok ezek miatt a változások miatt, és remélem, hogy mindenkinek sikerül megfelelő szintre hoznia a járgányát a MARB mezőnyében.
Balesetmentes versenyzést kívánok minden versenyzőtársamnak 2017-ben is. Köszönjük Czinege Lacival a versenyzőtársainknak a segítségeket, a sportszerű hozzáállást, igazán megindító volt! Nagyon köszönjük Hársi Tominak a szerviz munkáját, Kafacsnak, Frenkynek az áldozatos munkájukat.
Stelbaczki Tomi