Az Overdose Racing Team alakulatainak beszámolója az 50. Mecsek Rallyeról.
Velenczei Ádám – Farnadi Ágnes, Mitsubishi Lancer Evo IX R4
Velenczei Ádám: Fantasztikus, jó hangulatú versenyünk volt a hétvégén, hatalmas szurkolói táborral, amit nagyon ritkán lehet ma látni rallyfutamokon. Boldog vagyok, hiszen az idei volt az első Mecsek Rallym, amit be tudtunk fejezni. 2014-ben illetve 2015-ben is rajthoz álltunk a pécsi futamon, de csak pár gyorsaságit tudtunk akkor teljesíteni. Pont ezért volt nagyon nehéz dolgom, hiszen a többiekhez képest igazán kevés tapasztalatom volt ezekről a pályákról. Ági viszont most is rengeteget segített, hiszen ő sem először járt itt, ráadásul a korábbi években sokkal szerencsésebb is volt, mint én. Úgy álltunk hozzá a versenyhez, hogy a péntek fogja eldönteni a dolgokat. Így is történt, és szerencsénkre nekünk jól is feküdtek az esti gyorsok, amikhez jó gumikat is választottunk. A másnapot így az abszolút 2. helyről várhattuk. Szombaton már a klasszikus mecseki pályák vártak ránk, ahol sajnos kevésbé tudtuk tartani a lépést a többiekkel. Ehhez nagyban hozzájárult az is, hogy közepes keverékű abroncsokat tettünk fel a Mitsubishire, amik a kör végére kezelhetetlenné tették az autót. 20 másodpercet vesztettünk az előnyünkből Vincze Feriékkel szemben, s mivel ők a második körben jobbnak bizonyultak, a végére meg is előztek bennünket a rangsorban. Ranga Peti ugyancsak szárnyalt, s így szintén elénk ugrott – a hazai pálya illetve az R5 technikai előnye is igencsak megmutatkozott nála. Az eredményünkkel így is elégedett vagyok, hiszen most is bekerültünk a legjobb öt közé. Ami pedig még ennél is fontosabb, hogy ismét értékes pontokkal gazdagodtunk, ami a bajnokság szempontjából nagyon fontos.
Farnadi Ágnes: Nagyon jó versenyen vagyunk túl. Mondjuk, jobban örültem volna, ha már péntek éjfélkor leintik a futamot, de hát nem így történt… Ahhoz képest, hogy mennyire tartottunk az esti gyorsoktól, sokkal jobban feküdtek nekünk. Ádám nagyon bátran és jól autózott rajtuk, úgy éreztük, hogy ennek köszönhetően egy kicsit meg is tudunk lépni a mezőnytől. Pont ezért sajnáltuk nagyon azt, hogy Janika balesete miatt etap lett a 6. szakasz. Bíztunk benne, hogy másnap meg tudjuk még jobban közelíteni Hadik Andrisékat, de sajnos egyáltalán nem alakultak a dolgok olyan jól. Nagyon elgumiztuk magunkat, ugyanis túlságosan puha abroncsokat választottunk a kocsira, hiszen arra gondoltunk, hogy az erdei szakaszokon párás, vizes talaj vár majd ránk. Nem így lett, így nagyon gyorsan koptak a gumik. Nem is értettem az orfűi gyors végén, hogy ezekkel az abroncsokkal hogyan tudunk még mindig a pályán lenni. Míg a kerekek koptak, mi nagyon sok hátrányt szedtünk össze azokon a részeken a többiektől, az előnyünk nagyon elfogyott. Hiába váltottunk taktikát a második körre, nem tudtunk javítani, sőt, az abszolút 4. helyre csúsztunk vissza. Vincze Feri is épp a végén előzött be minket, de lassan ez már hagyománnyá válik, hogy Feri és Ádám között igazából csak a szerencse dönti el, ki húzza a jobbat azon a fordulón. Így sem lehetünk azonban elégedetlenek, hiszen év elején még csak gondolni sem mertük ilyen jó eredményekre. Én látom a fejlődést, minden téren, rengeteget tanultunk versenyről versenyre. Jelenleg a 6. helyen állunk a bajnokságban, s mivel célunk a TOP5-ben való év végi zárás, ezért az Ózd Rally igazi vízválasztó lesz, főleg pszichésen. De állunk elébe…
Strider Zoltán – Apkó András, Mitsubishi Lancer Evo IX
Strider Zoltán: Bevallom, komolyan tartottam a pénteki gyorsaságiktól. Fel is készültem a legrosszabbra, de meglepetésemre, nem is volt annyira vészes dolog a teljesítésük. Okosan, megfontoltan autóztunk azokon a szakaszon, de így is elég jó időeredményeket írtak a nevünk mellé. Már úgy éreztem, hogy ez tényleg a mi napunk lesz, mikor az utolsó gyorson műszaki hiba lépett fel a Mitsubishinél. Az autó nem pörgött fel, és sokáig nem is jöttünk rá, mi okozhatja a hibát. Pont emiatt az esti szervizben nem is tudta a szerviz orvosolni a problémát. Az egész csapat alig aludt valamit aznap éjjel, mindenki a megoldáson törte a fejét, hiszen reggel mindössze csak 10 percünk volt arra, hogy újra versenyképessé tegyük a kocsit. Végül kiderült, hogy az üzemanyagszűrő eltömődése okozott fennakadást. A fiúk azonnal kezelésbe vették a Mitsubishit, s áldozatos munkájuknak köszönhetően éppen időben ki tudtunk jönni a szervizből és beértünk a beíróba. A kocsi nagyon jó lett, abszolút felszabadultam tudtam vezetni, kijött belőlem az a görcsösség, amit a Kassa Rallye alatt éreztem. Nagyon élveztük az autózást, Andrissal most is kiválóan tudtunk együttműködni. Herczig Norbi mögött végeztünk, ami abszolút reális, hiszen nem is tűzhettük ki azt célul, hogy megverjük a bajnokot. Ezzel az eredménnyel maximálisan meg is vagyunk elégedve, hiszen tovább tudtunk növelni az előnyünket a bajnokságban. Ennek fényében pedig már alig várom, hogy menjünk Ózdra!
Apkó András: Szenzációs hétvégén vagyunk túl – akár az eredmény, akár az élmény tekintetében beszélünk az 50. Mecsek Rallyeról. Ez a verseny számomra mindig is hatalmas élményt nyújtott, Pécs is a szívem csücske, s most, ha lehet, még jobban megszerettem ezt az egész rendezvényt, az itteni embereket. Zolival gyorsan egy hullámhosszra kerültünk, úgy érzem, jól tudtunk együtt dolgozni. Még a pénteki nehéz szakaszokat is sikeresen oldottuk meg együtt, szombaton pedig minden erőnket és tudásunkat felhasználva támadtunk tovább. Nagyon erős mezőnye volt a kategóriánknak, neves pilótákkal szemben versenyezhettünk benne. Ez a tényező is tovább emeli így az értékét a P-14-ben elért második helyezésünknek, amivel én maximálisan elégedettek is vagyok. Örülök, hogy Zolit hozzá tudtam segíteni újabb bajnoki pontokhoz.
Vincze Ferenc – Kuti Péter, Mitsubishi Lancer Evo IX
Vincze Ferenc: Remek verseny volt, nagyon tetszett az összes mecseki pálya. Igaz, ezen a futamon sokkal jobban kijött az, ki milyen technikával és korábbi tapasztalatokkal rendelkezik – szemben mondjuk Kassával, ahol egy kis plusz bátorsággal is lehetett jó eredményeket elérni. Sajnos az első napon elkövettünk egy taktikai hibát, nem megfelelő gumit választottunk, s emiatt Zobákpusztán jókora hátrányt szedtünk össze. Másnap azonban jól működött minden, igyekeztünk a legtöbbet kihozni magunkból és a Mitsubishiből. Sikerült, és ezzel – megelőzve csapattársainkat, Velenczei Ádámékat – megszereztük az abszolút 3. helyet.
A célunkat, vagyis, hogy dobogóra álljunk a jubileumi 50. Mecsek Rallyen, teljesítettük. Az abszolút 3. helyünk egyben azt is jelenti, hogy mi lettünk a legjobb Mitsubishi alakulat. Ez talán még fontosabb visszajelzés a szereplésünkre, hiszen azt tudjuk, hogy az R5-ösök teljesen más kategóriába tartoznak, velük nem igazán tudja a mi technikánk felvenni a versenyt.
Nagyon boldogok vagyunk tehát ezzel az eredménnyel, és izgatottan várjuk a szezonzáró Ózd Rallyet. Mecsek után már számolgattunk egy kicsit: jelenleg a második helyen állunk a bajnokság összetett állásában, ha nem számítjuk a mínuszolásokat. Hónap végén pedig minden tőlünk telhetőt meg fogunk tenni annak érdekében, hogy ezt a helyezésünket meg is őrizzük.
Horváth Judit