Majoros Gábor & Csák Alex egy zöld 2107-es Ladával fognak szerepelni az elkövetkezendő Zabar-Domaháza MARB Sprinten. A srácokat a verseny előtt kérdeztük a tervekről…
Hogyan kezdődött pályafutásotok, mikor, hol, mivel?
Majoros Gábor: A pályafutásom 2012-ben egy Rally Túra előfutással kezdődött, a mindenki számára nagyon népszerű Miskolc Rally-n… Sokat bénáztunk, de ez ilyen. A jelenlegi autó volt az elejétől fogva, de még 2012-ben elég kiforratlan volt, gyerek hibákkal… Akkor még öszvér autónak készült, de mára egy A-s autóvá lett átépítve, hála a MARB vezetésnek, hogy vissza hozták ezt a kategóriát is.
Csák Alex: Navigátori pályafutásom nem rég kezdődött, de a rali mindig is a kedvencem volt. Először 3 éves lehettem, amikor apa elvitt versenyre. Miskolc Rally volt és Sátán néztük! Imádtam! 2014-ben indultam először a Mafi emlékversenyen. Aztán úgy alakult, hogy 2015-ben északon futamot abszolváltam! Év végén BMW Kupában Keleten 2., Észak összevontban pedig 3.-ok lettünk. Idén ez lesz az első hétvégém, és most először ülök Ladában verseny körülmények között. Várom már nagyon!
Milyen tervekkel indultok neki az idei évnek?
Majoros Gábor: A tervek… igazából most Domaháza, illetve májusba Lyukóbánya, és reméljük az Északi MARB futamok közül még 2 legalább bele fér. Az éven régi szerelő gárda, és egy új navigátor lesz mellettem, reméljük mindannyiunk nagy örömére.
Csák Alex: Beugróként indulok Domaházán! Számomra a terv, hogy nagyon jól érezzük magunkat és megfelelően tegyem a dolgom!
Melyik sorozatban szeretnétek részt venni?
Majoros Gábor: Természetesen MARB versenyeken, ezek most az elérhetőek számunkra.
Mit lehet tudni az autóról?
Majoros Gábor: Az autó most motorikusan kicsit gyenge, de már elkezdtük a fejlesztést, maga az autó pedig A-s, amivé az év elején építettük vissza a P (F) kategóriából.
Pályáról van-e már valami tapasztalat?
Majoros Gábor: Nekem konkrétan semmi.
Csák Alex: A pályán tavaly már mentem és a kedvenceim között van!
Mit szóltok az új gumi szabályzathoz?
Majoros Gábor: Igazából még próbálom emészteni, és muszáj lesz alkalmazkodni, ha itt akarunk versenyezni.
Csák Alex: Erről nem szeretnék beszélni!
Hogyan készültök a versenyre?
Majoros Gábor: Jelenleg 1-2 napon belül szétbombázzuk a kocsit, és többek közt a motort is fejlesztjük, valamint az alap revíziókat elvégezzük.
Csák Alex: Eltettem a tavalyi itinert és azt átlapozgatom, sok belső felvételt megnézek. Próbálok mentálisan is felkészülni kicsit. Jó lesz már újra autóban ülni!
Milyen eredményekkel lennétek elégedettek?
Majoros Gábor: Én a célba éréssel már megelégszem, kell a versenykilométer, de ha kialakulnak jó meccsek, és látom, hogy oda érhetünk jó helyre, természetesen akár az első helyeket is célba vesszük… De reálisan gondolkodva, a középmezőny jelenleg a mi helyünk.
Csák Alex: Én személy szerint szoktam az időt nézni! Szeretnék a Lada A-ban minél előbb végezni!
Milyen teendők lesznek a csapat háza táján a következő versenyig?
Majoros Gábor: Sok minden, főképp a szervezés, a domaházi versenyre, amibe már fejest is ugrott a navigátorom, Csák Alex látom, hogy nagyon alapos és körültekintő, sok nyűgöt levesz a papírmunkából, szervezésből, így én szögelhetem a zöldséget nyugodtan.
Domaháza után hogyan tovább?
Majoros Gábor: Utána 1 hónap, és Lyukóbánya… Most Egerbe elmegyünk, szívunk egy kis repbenzin szagot, a Domaháza után levonjuk a tanulságot, mit kell még a kocsin alakítani, mert olyan nincs, hogy nem kell..
Csák Alex: Több összetevője is van! Gabitól is függ, meg persze az ember pénztárcájától leginkább, de nagyon szeretnék még legalább egyszer autóban ülni! Majd meglátjuk, mit hoz a jövő!
Köszönjük szépen a riportot!