A 10. Eger Rally-n több felelőtlenség is történt. Az egyik ilyen volt a Pócs-Bagó páros autójának pályán hagyása, ezzel veszélyeztetve a többi páros versenyét! A versenyzők jelezték az észrevételüket, hogy az autójuk rossz helyen van, ám a verseny rendezője nem tett ez ellen semmit. Erről egy határozatot is hozott az MNASZ… Részletekért olvass tovább!
Elsőként nézzük a versenyzők nyilatkozatát.
A 10. Eger Rallye Rally2 első gyorsasági szakaszán (Itiner 59. oldal 6. jel) a rádiós pontnál kiálltunk a 211-es rajtszámú Citroen C2R2 versenyautónkkal. Mivel az autó az út közepén volt és saját kerekein nem volt mozdítható, a nézők segítségével lett a pálya mellé letolva. Ennek ellenére, és annak ellenére, hogy személyi sérülés nem történt jeleztük a pályabíróknak, hogy nagyon rossz helyen van az autó, és rádiózzanak a Rescue-ért, mert nagyon indokolt az autó elszállítása. Az elakadásjelző háromszög megfelelő helyre ki lett helyezve az “OK” tábla bemutatásra került a következő autóknak. (Pócs Gábor-Bagó László)
A dokumentum IDE kattintva tölthető le.
Aztán a sportbírói nyilatkozat is napvilágot látott…
A 211-es rajtszámú versenyautó pilótája és navigátora a menetlevelet és a kiállás bejelentő lapot leadta, valamint kérte, hogy “rescue” autó jöjjön be, mert a versenyre nézve veszélyes helyen van az autójuk és nem mozdítható más módon. A “Rescue” nem jött be az autóért. Az elakadásjelző háromszög szabályosan ki lett helyezve.
A rádió forgalmazásban hallottam, hogy az autó rossz helyen van, látni nem láttam. A pilóta nekem is jelezte, hogy rossz helyen van. (3. rádiós pont)
A dokumentum IDE kattintva tölthető le.
A balesetet az alábbi videó tartalmazza:
Június 2-án pedig az alábbi határozatot hozták…
54/2015 Rallye Szakági Bizottság határozat 2015.05.27.
A Rallye Szakági Bizottság megvizsgálta a Pócs Gábor, Bagó László és Bakó László által benyújtott kivizsgálási kérelmet, és a következő határozatot hozta. A rendelkezésre álló dokumentumok alapján megállapítható hogy a jelzett versenyautó biztonságos helyen volt, elakadás jelző háromszög kihelyezésre került. A szakaszvezető sportbíró felhívta az összes rajtoló páros figyelmét a veszélyhelyzetre. A balesetért a szlovák versenyző páros a felelős.
Fenti határozatot a Rallye Szakági Bizottság 5 igennel elfogadta
(forrás: RSB határozatok 2015.06.02.)