Interjú Kis Ádám 2013-as Autocross Bajnokkal a 2014-es Európa Bajnoki futamok előtt.
Touring Autocross kategóriát magasan nyerted Magyarországon 2013-ban, Nyirád, Túrkeve, Dömsöd, Szeghalom pályákon. Mitsubishi EVO VI-al indultál 2013-ban FIA CEZ Autocross Championship-ben. Milyen eredménnyel versenyeztél? Mely pályákon érezted jól magad, és miért? Illetve hol végeztél 2013-ban a FIA CEZ Autocross Championship-ben?
A CEZ-t sikerült megnyernünk, bár nem zártunk probléma mentes évet, mert minden versenyen szereltünk, sajnos majdnem minden futam előtt. Köszönet a szerelő csapatomnak a magas színvonalú munkáért. Magyarországon mind a két Nyirádi versenyen jól éreztem magam, hisz ebben az évben versenyeztem először ott. Külföldi pályák közül Prerov (CZ) a pálya gyorsasága miatt kedveltem meg. Molca (SK) az elért eredmény és a festői környezet miatt tetszett. Megnyertem a T&H (Touring Autocross) kategóriát. A legpechesebb versenyünk a Nyirádi EB volt, melyen az autó megmakacsolta önmagát, egészen a szabadedzés végétől. A szabadedzésen hatodik helyen végeztünk, az időmérő edzésen az AC pumpa meghibásodása miatt az utolsó helyek egyikére kvalifikáltuk magunkat. Az első előfutamon a rajtnál szétrobbant a hátsó difi és a rajtrácson maradtam. A második előfutamon az utolsó pozícióból történő viszonylag jó rajt után ötödik helyen fordultam a harmadik kanyarban a tizedik rajhelyről. A negyedik körben elfogyott a hátsó gumim és meg is forogtam, így csak a hetedik -nyolcadik helyen végeztem. A futamról leérvén kiderült, hogy nem sikerült megfelelő gumiabroncsokat magunkkal vinnünk. Így az autón lévő gumikkal, melyek erősen kopottak voltak, szinte slick állapotúak, a harmadik előfutamot az utolsó előtti helyen fejeztük be.
Ha már autocross, ismerjük meg Kis Ádám pályafutását 2013-ig. Mesélnél arról hogy miért is az autocross, illetve volt-e autósportos előzménye, hogy idáig eljutottál?
2009-ben ismerkedtem meg a sporttal, barátaim révén, nézőként. Ugyanebben az évben szeptember hónapban egy 1.6 Nissan Sunny volánja mögött találtam magam a Dömsödi Autocross Arénában. Első versenyemen negyedik helyen végeztem. Ugyanebben az évben decemberben Dunaföldváron megnyertem a Mikulás Kupát kategóriámban.
2010-2011-ik évben a Duna Kupa sorozatban vettem rész közép kategóriában. Mindkét esztendőben hajszállal maradtam le a bajnoki címtől.
2012-ben OB futamain indultam Touring kategóriában egy Nissan Sunny GTI-R -el és pár CEZ versenyen vettem részt. Egy-két futamon EVO III-as versenyautóval indultam. Autósportban előzményem nem volt. Az autósportok közül ez állt hozzám mindig a legközelebb.” Mondhatnám, szerelem első látásra”.
Ausztriában is letetted a névjegyed 2013-ban, ott is bajnok lettél! Milyen kategóriában és hogy érezted kint a “sógoroknál” magad?
Legnagyobb meglepetésünkre a sógoroknál is megszereztük a bajnoki címet Touring kategóriában. Hisz a magyar és osztrák autocross bajnokság futamai szinte teljes évben közösek voltak. Fölényesen nyertük a bajnoki címet., melyről utóbb értesültünk csak. Itt szeretném megköszönni Támogatóim és csapatom teljes évi erőfeszítéseit és kitartását mellettem. Remélem eredményeimmel megháláltam.
2014-es terveidről szeretnélek kérdezni, hol, merre, milyen autóval, és bajnokságban szeretnéd megmérettetni magad?
2014-ben remélhetőleg új autóval vágunk neki az OB és a Európa Bajnokság futamainak, mely Mitsubishi Colt lesz, EVO szívvel. Ezzel az autóval Touring kategóriában fogok indulni. A 2014-et tanulóévnek szánjuk, mivel számomra ez egy új építésű autó. Össze kell szokjak az autóval, és ki kell szűrjük az autó gyermek betegségeit, melyek reméljük nem lesznek. Célunk, hogy a szezon végére az autó versenyképes legyen az EB élmezőnyében. Illetve, hogy jómagam is komoly fejlődésen menjek keresztül, fejlődjön vezetési tudásom, fejben össze tudjam rakni a futamokat, döntőket.
Célunk a bajnoki cím megvédése az Országos Bajnokságban.Nemzetközi szintéren a tisztes helytállás, és a körülményeinkhez képest a legjobb eredmény elérése.
www.hajoka.hu