Trescsik Ákos mesélt nekünk a 2013-as Szilveszter Rallyról és jövő évi terveiről.
Egy nagyon látványos autózást láthattunk tőled a hétvégi Szilveszter Rallyn. Ezt az élményt ti hogyan éltétek meg belülről hogyan tetszett a pálya minősége mennyire volt élvezhető?
Ígéretemhez híven, nagy hangsúlyt fektettem a nézők szórakoztatására. Ez hellyel, közzel úgy gondolom, hogy sikerült is. A slick gumikat természetesen megint otthon hagytam. Első ízbe indultam a Szilveszter Rallyn. Sok éven keresztül nézőként álltam a gyorsasági szélén. Nekem az a véleményem, hogy résztvevőként sokkal nagyobb élményt nyújt a Szilveszteri “ramazuri”, mint nézőként. Szenzációs érzés volt ennyi ember előtt autózni. A benzinkút feletti balosban szabályosan nyílt az ember tömeg. Hirtelen olyan érzésem volt mintha Monte-Carlo-ban lettem volna. Óriási feeling-je volt. Már csak ezért érdemes volt elindulni. A pálya minőségére egy szót nem szólhatunk, inkább arra, hogy mennyire is volt ez rally pálya.
A két gyorsasági szakasz közül melyik tetszett jobban és miért?
A Ring külső nekem sokkal inkább bejött, mint a belső. Az autó is sokkal jobban érezte magát a külsőn. A belső inkább pályaautózás volt, az valahogy nem az én világom. A külső gyors inkább hasonlított egy rally gyorsaságihoz, jóval tempósabb, és sokkal jobban autózható egy rally-ra épített autóval.
Hogyan viselte a kiképzést az autó?
Voltak technikai problémák a frissen összerakott motorral. Egy fellazult szelephimba állító csavar okozott nagy bosszúságot! Ugyanis az elszabadult szelephimba olyan szerencsétlenül billent ki a helyéről, hogy beékelődött a vezérmű tengely egyik bütyke és a vezérműtengely háza közé. Ennek eredményeként szétrobbantotta a házat. Nem volt egyszerű másik házat keríteni, de végül is sikerült, és folytatni tudtuk némi késéssel a versenyt. Mindezt leszámítva nagyon jól szólt az új motor.
Volt-e valami komolyabb kalandotok?
Így visszagondolva voltak “meleg” helyzetek, de igazán komoly kalandok nem voltak. Próbáltam “észnél maradni” a nagy versenyláz közben is. Minden kétesélyes kanyart megtiszteltem és alázatosan közelítettem meg. Nem akartam hülyeségbe belemenni, vagy aminek nem láttam a végkimenetelét, azt inkább elspóroltam. Értelmetlen lett volna megtörni az autót.
A jövő évvel kapcsolatban mik a tervek?
A jövő évvel kapcsolatosan már vannak tervek, és elképzelések. Többféle verzió is van. Jelen állás szerint kevesebb sprint versenyen fogok indulni és megcélozunk egykét RTE-futamot. Itt szóba jöhet Ózd, Salgótarján, vagy Eger. Nagy valószínűséggel indulunk a Zlin-ben, augusztusban megrendezésre kerülő BARUM Rallyn. Még nagyon év eleje van, de dolgozunk a 2014-es szereplésünkön.
Lénárt Péter