A 2013 évi ERC Lengyelországi futama után nem volt lehetőségünk rajthoz állni Hoffer Zsoltiéknak sem az ORB futamain, sem egyéb versenyen. 2014 év eleje ígéretesnek tűnt, de a Miskolci Rallye-n mégsem tudtak rajthoz állni.
Már a Szilveszter Rally alkalmával a Rally Rádió egyik műsorvezetőjeként mutatkoztam be, melyet a versenykihagyás mellett Miskolcon megismételtem. Érdekes és a sport másik oldalát mutatja, amikor az ember először beszél a pilótával a gyorsasági szakaszról leérve. Sokat tanultam a Rally Rádió kollégáitól, melyet ezúton is köszönök nekik!
Sokan nem is gondolják, hogy mekkora munka van az mögött, hogy a nézők a pályák mellett vagy az internetnek köszönhetően azonnal mindenről értesüljenek. Szomorúan értesültem Képes Tamástól, hogy Székesfehérváron nem szól a rádió! Hiányoztak!!! Mi viszont ott voltunk és rajthoz tudtunk állni! Artu, ahogyan az R2-t becézzük új köntöst kapott és azonnal megosztotta a nézők és fotós kollégák véleményét. Nem fehér, feltűnő és nekem, nekünk tetszik!
A navigátor személye is új! Szabó Bencét köszönthettem magam mellett, akivel igen gyorsan közös nevezőre értünk és jó hangulat alakult ki az autóban!
Ami nem változott a kiszolgáló csapat: Szabó Krisztián csapatvezetésével és a csapatvezetőmre Szabó Zoltánra szintén számíthattam! Három Szabóval vágtunk tehát neki a Székesfehérvár Rally-nak!!!
9 hónap nagy idő, mely versenyautózás nélkül telt! Azonban a Rajd Polski előtti teszt és az ERC versenytávja nem múlt el hozadék nélkül! Sőt! Nagyon sokat tanultam belőle, mely a versenyt megelőző teszten elő is jött, és mondhatom: 40 km teszttel kicsit visszarázódtam!
A verseny minden pillanatát élveztem – amíg mentünk! Az első gyorsra a kivezető etapidő kicsit rövidre sikeredett, mely miatt kapkodva vettünk sisakot, és hagytuk lezáratlanul a hátsó ajtót. A második kanyarban ki is nyílt és porban fulladozva, elnyújtott féktávokkal szaladtuk le az első gyorsot. Az SS2-re már kicsit kiporoltuk Artut és magunkat, megtoltuk kicsit a szakaszt, melyben ejtettem hibákat. A 21 km első harmadában aszfalton megforogtam, melyet a tempó fokozásával akartam ledolgozni, ennek a pálya 2/3-ban elszenvedett jobb első defekt lett a vége, melyet a célig vittünk! Eredmény egy perc, ami a fentiek tükrében nem volt nagyon sok! A negyedik gyorsra már egált jöttünk a kategória éllovasával és igen jókedvvel támadtuk újra a 21 km-es gyorsot! Nagyon tetszett a pálya, még a leromló állapota ellenére is, melyet végül nem tudtunk befejezni! A pálya közepén járva egy nagyobbat repültünk és a leérkezéskor az autó alja úgy sérült, hogy az AC pumpánk nem dolgozott tovább! Talán szokatlan tőlem, de ez a 4.5 gyors is nagyon felvillanyozott. Az autó nem sérült komolyabban, de a mentéssel eltöltött idő és az aszfaltra átépítés ideje együttesen azt mondatta velünk, hogy számunkra véget ért a Székesfehérvár Rally!
A verseny után Artu nagyrevízióra ment, mi pedig Veszprém kihagyását terveztük, de a fehérvári élmények okán mégis a rajthoz állás mellett döntöttünk! Nagyon sokan igyekeztek nekünk segíteni, sok-sok pozitívummal gazdagodtunk! Ott leszünk Veszprémben! Nem a saját kategóriánkban, hanem attól kicsit eltérőben, de ott leszünk! Egy álmom válik valóra és már most biztos, hogy minden centiméter ajándék lesz a választott autóval! Természetesen a három Szabó ott lesz velem és az én kicsi feleségem is támogat, hogy az eddig feladatokat diktáló veszprémi pályákat sikeresen teljesítsük!
Köszönöm, köszönjük a nézők szurkolását!!!!